Preci - Prezime

Потребна документа и искуства при предаји, питања...
Válokköddé
Поруке: 7
Придружен: Уто Мар 05, 2019 11:01 am

Preci - Prezime

Порука од Válokköddé » Уто Мар 05, 2019 11:18 am

Poštovani,

decembra 2015. sam predao visszahonosítási zahtev u konzulatu u Subotici, onda sam kao svog pretka predao na papiru osobu koja je rođena u Bihaću kada je Bosna anektirana od strane Austrougarske. Konzul mi je izašao u susret, pošto sam student Hungarologije ipak je poslao zahtev u Budimpeštu, da bih 4 meseca kasnije dobio uslov da dokažem kako su mi preci putovali tj. kretali se na teritoriji Bačke od 1931 do 1944. Što naravno nisam imao tako da mi je tadašnji zahtev propao.

Uglavnom trenutno se radi o tome da sam saznao preko familije kako je moja prababa rođena na teritoriji Like 1897. koja je tada bila u sastavu Mađarske Kraljevine. Ja imam njen rodni list na kojem piše njeno devojačko prezime samo, a na rodnom listu moje babe isto piše devojačko od te moje pretkinje samo nemam venčani list moje prababe i mog pradede, jer su matične knjige u tom delu Bosne uništene od strane četa NDH 1943.

Šta mislite, da li će mi praviti problem u konzulatu kad budem predavao zahtev, samo zato što mojoj pretkinji piše samo devojačko prez. a ne i udato niti datum smrti itd.

Zahvaljujem se unapred :D

Arhitekta
Поруке: 88
Придружен: Уто Феб 05, 2019 8:54 am

Re: Preci - Prezime

Порука од Arhitekta » Уто Мар 05, 2019 11:39 am

Váloköddé,

Pod jedan, to su dobre vesti da ipak imate pretka koji je bio mađarski državljanin. Lika je bila u okviru Kraljevine Ugarske i po toj liniji imate pravo za naturalizaciju.

Sa druge strane, jasno je da su u Hrvatskoj nažalost mnoga dokumenta izgubljena i uništena, ali neophodno je ustanoviti jasnu liniju od vas do pretka.